Πλεονεκτήματα εφαρμογών

Το ποσοστό της χρήσης των smartphones σε σχέση με τους Η/Υ  συνεχώς αυξάνεται και σε μερικές περιπτώσεις η σχέση είναι υπέρ των smartphones. Επιπλέον, οι τελευταίες έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστες προτιμούν τις εφαρμογές από ένα website ακόμα και αν το τελευταίο είναι φιλικό προς τα κινητά (responsive). Συνεπώς η ύπαρξη μιας εφαρμογής για smartphones δίνει στον κάτοχο, ένα σημαντικό πλεονέκτημα και προβάδισμα στις εξελίξεις  σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών είναι πολλά, μερικά εκ των οποίων παρατίθενται παρακάτω:

1.Mobile first: Οι χρήστες διαθέτουν περισσότερο χρόνο στις εφαρμογές στο κινητό τους, σε σχέση με το σερφάρισμα στο internet  και ο χρόνος αυτός αυξάνεται συνεχώς. Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές, οι ώρες χρήσης του κινητού τηλεφώνου είναι οι περισσότερες από κάθε άλλη συσκευή. Αν οι άνθρωποι ξοδεύουν τόσο πολύ χρόνο στα κινητά τους, έχοντας απλά ένα website, ακόμα και αν αυτό είναι responsive (προσαρμόσιμο στην οθόνη του κινητού), δεν είναι πλέον αρκετό. Οι καταναλωτές κινούνται συνεχώς και ενεργητικά από το σταθερό Η/Υ στις κινητές συσκευές. Η  επιτυχία απαιτεί τη συμμόρφωση με τις τάσεις αυτές και ικανότητα κάλυψης των νέων απαιτήσεων. Συνεπώς ο δρόμος προς τις εφαρμογές κινητών είναι μονόδρομος, από τη στιγμή που κόσμος κινείται προς αυτή τη κατεύθυνση και δεν υπάρχει ο δρόμος της επιστροφής.

2. Marketing – Brand name. Οι χρήστες περνούν πάνω από 2 ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας το κινητό τους. Οι εφαρμογές λειτουργούν πλέον- πέραν των άλλων- ως κινητά εργαλεία marketing του brand name.  Η εταιρία η οποία διαθέτει μια εφαρμογή πέραν της ιστοσελίδας της, προωθεί το brand name της , καθώς η ύπαρξη μιας εφαρμογής αυξάνει το image και το ειδικό της βάρος σε σχέση με ανταγωνιστές που δε διαθέτουν. Ακόμα και αν οι χρήστες δε χρησιμοποιούν συνεχώς την εφαρμογή, το εικονίδιο της εφαρμογής στο κινητό τους υπενθυμίζει το brand name της εταιρίας και λειτουργεί ως μίνι-διαφήμιση.

3. Μηχανές αναζήτησης: Εφόσον μια εταιρία διαθέτει μια εφαρμογή, η ύπαρξη στο site της ενός συνδέσμου (link) ο οποίος οδηγεί στην εφαρμογή στο Google play, ανεβάζει τη θέση του site στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, καθόσον η Google “πριμοδοτεί” τις ιστοσελίδες εκείνες που διαθέτουν εφαρμογές, κυρίως όταν αυτές έχουν το ίδιο όνομα με το site.  Επιπλέον, οι μηχανές αναζήτησης της Google  στα αποτελέσματα αναζήτησης, δίνουν προτεραιότητα στις εφαρμογές, συνεπώς οι χρήστες στην αναζήτησή τους για περιεχόμενο συναφές με την εφαρμογή, αφενός μεν έχουν πιθανότητες να κατεβάσουν την εφαρμογή, αφετέρου αυξάνει την επισκεψιμότητα στο αντίστοιχο site.

4. Επαφή με το χρήστη: Οι εφαρμογές λόγω της προσωποποιημένης επαφής τους με τους χρήστες, τους κάνει να αισθάνονται συνδεδεμένοι συνεχώς. Καταρχήν ο χρήστης θα κατεβάσει την εφαρμογή, αντί να μπαινοβγαίνει και να μετακινείται στην ιστοσελίδα. Κατόπιν η εφαρμογή παίρνει σάρκα και οστά στην οθόνη του κινητού με το σήμα της και αυτό δημιουργεί ένα πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά στην καθημερινή σύνδεση του χρήστη. Τέλος, είναι γεγονός ότι, οι χρήστες είναι περισσότερο πιθανό να κάνουν απλά ένα κλικ στο εικονίδιο της εφαρμογής από το κινητό τους, παρά να ανοίξουν τον browser, να μπουν στην ιστοσελίδα και να σερφάρουν. Μάλιστα ακόμα καλύτερα αν δουν μια ειδοποίηση στο κινητό τους από την εφαρμογή και απλά πατώντας την μπουν όπως απλά θα πατούσαν αν δουν ένα μήνυμα.

5. Ευκοκολία χρήσης: Λόγω της ευκολίας χρήσης και της διαδραστικότητας, ο χρήστης μιας εφαρμογής θα ανοίξει περισσότερες φορές  την εφαρμογή από ό,τι το αντίστοιχο site. Για παράδειγμα, έστω ένα δημοσιογραφικό site το οποίο επισκέπτεται κάποιος πχ μια φορά την ημέρα (κατά βάση το απόγευμα ή το βράδυ, μετά τη δουλειά, στον ελεύθερο χρόνο όπου θα κάτσει στον Η./Υ σπίτι του). Εφόσον αυτό το site διαθέτει μια εφαρμογή η οποία εμφανίζει συνεχώς σε πραγματικό χρόνο όλη τη ροή των ειδήσεων, ο χρήστης όπου και να είναι, και οποιαδήποτε στιγμή, μέσα από το κινητό του θα ανοίξει την εφαρμογή πολλαπλάσιες φορές την ημέρα.

6. Αλληλεπίδραση: Με τις εφαρμογές, οι χρήστες αλληλοεπιδρούν οπουδήποτε κι αν βρίσκονται και οποτεδήποτε, αντίθετα με τους παραδοσιακούς Η/Η όπου απλά σερφάρουν. Μια εφαρμογή δημιουργεί μόνιμους χρήστες οι οποίοι εμμένουν στη χρήση της σε σχέση με το website, λόγω της ευκολίας χρήσης και των δυνατοτήτων της.

7. Ταχύτητα: Οι εφαρμογές στην πλειοψηφία τους λειτουργούν πιο γρήγορα από τις ιστοσελίδες.

8. Ευχρηστία: Οι εφαρμογές είναι πιο εύχρηστες και βολικές σε σχέση με το σερφάρισμα στις  ιστοσελίδες.  Οι εφαρμογές σχεδιάζονται με κύριο παράγοντα την ευκολία χρήσης. Στην ουσία μας δείχνουν το επίπεδο χρήσης του μέλλοντος.

9. Δίκτυο: Αναλόγως της εφαρμογής, δυνατότητα να λειτουργούν χωρίς σύνδεση στο δίκτυο, που τους δίνει σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα websites που απαιτούν ύπαρξη δικτύου.

10. Χαρακτηριστικά: Εκμετάλλευση πολλών δυνατοτήτων και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των smarthones (GPS, camera κλπ)

11. Προσαρμοστικότητα: Οι εφαρμογές έχουν τη δυνατότητα προσαρμογής τους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε χρήστη. Συνήθως διαθέτουν ένα menu ρυθμίσεων όπου ο χρήστης μπορεί να τροποποιήσει την εμφάνιση, τη λειτουργικότητα, τις δυνατότητες κλπ της εφαρμογής με βάση τις ιδιαιτερότητές του. Συνεπώς, το προσαρμοσμένο περιβάλλον χρήσης και οι προσωποποιημένες λειτουργίες των εφαρμογών, τις κάνουν προσφέρουν στο χρήστη μια φανταστική εμπειρία χρήσης.

12. Ειδοποιήσεις: Δυνατότητα εμφάνισης ειδοποιήσεων στο χρήστη. Οι ειδοποιήσεις έχουν καταστεί ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας, το οποίο έχει πλέον προσπεράσει ακόμα και τον κλασσικό – επιτυχημένο τρόπο επικοινωνίας μέσω e-mails. Το μέσο CTR (click-through rate) των e-mails είναι γύρω στο  3%, ενώ των ειδοποιήσεων στο 6%. Αυτό σημαίνει ότι μια εταιρία έχει 100% περισσότερες πιθανότητες να μεταδώσει ένα μήνυμα μέσω των ειδοποιήσεων, σε σχέση με το e-mail.

13. Λίστα επαφών: Η χρησιμοποίηση της λίστας επαφών του τηλεφώνου, ανάλογα με την εφαρμογή, δίνει στην εφαρμογή μια ευελιξία και χρηστικότητα που δεν υπάρχει στο internet.

14. Ελευθερία σχεδίασης. Ενώ οι ιστοσελίδες περιορίζονται στα χαρακτηριστικά που κάθε browser, οι εφαρμογές έχουν απεριόριστες δυνατότητες προσαρμογής της σχεδίασης και της λειτουργίας τους.

15. Βαθμολόγηση / σχόλια: Στις εφαρμογές υπάρχει δυνατότητα βαθμολόγησης / σχολίων, γεγονός που βοηθάει την εταιρία να δει τις προτιμήσεις των χρηστών και να προσαρμόσει αναλόγως τη στρατηγική της. Η δυνατότητα αυτή, δίνει μια συνεχή δυνατότητα βελτίωσης της επαφής με το χρήστη.

16. Social Media: Οι άνθρωποι ξοδεύουν πολύ χρόνο στα κοινωνικά δίκτυα, ειδικά στο Facebook και στο Twitter. Μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, δραστηριότητες, φωτογραφίες, σκέψεις, ιστοσελίδες, άρθρα, προτιμήσεις κλπ. Οπότε, η ύπαρξη μιας εφαρμογής που τους δίνει δυνατότητα σύνδεσης στα κοινωνικά δίκτυα, σημαίνει ότι θα ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στην εφαρμογή αυτή. Επιπλέον, το brand name θα αυξήσει την παρουσία του στον κόσμο των social media, οπότε θα ενδυναμωθεί η γενικότερη εικόνα του.

17. Ανταγωνισμός: Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες κινητών συσκευών ξοδεύουν το 86%  της συνολικής χρήσης στις εφαρμογές και το 14% σε άλλες διεργασίες. Ακόμα και αν οι εφαρμογές είναι τόσο δημοφιλείς, παραμένουν σπάνιες στον κόσμο των μικρών επιχειρήσεων. Βέβαια, αυτή η κατάσταση συνεχώς διαφοροποιείται, οπότε μια εταιρία που διαθέτει από τώρα μια εφαρμογή, προηγείται χρονικά του ανταγωνισμού..

Συμπέρασμα

Ο κόσμος των εφαρμογών, αλλά και γενικότερα των κινητών συσκευών, έχει πλεονεκτήματα που δε συναντιώνται στα παραδοσιακά PC ή laptop. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι πολλοί καταναλωτές αναμένουν από μια εταιρία να έχει τη δική της  εφαρμογή.  Με τον κόσμο της κινητής τηλεφωνίας να γνωρίζει μια πρωτόγνωρη ανάπτυξη, είναι μονόδρομος η ανάπτυξη εφαρμογής από μια εταιρία. Εάν η εταιρία δε σκέφτεται ‘’mobile first’’ είναι ήδη πίσω από τον ανταγωνισμό. Ακόμα και αν οι ανταγωνιστές της δε διαθέτουν μια εφαρμογή, σύντομα θα το κάνουν. Συνεπώς, δε θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τους ανταγωνιστές μας να αναπτύξουν μια εφαρμογή, ως ένδειξη ότι θα έπρεπε να το είχαμε εμείς κάνει εδώ και καιρό